Moduł I Obszar E
MODUŁ I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową
OBSZAR E – Pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej
Do programu „Aktywny Samorząd”, który jest finansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych został wprowadzony nowy obszar, który ma na celu wsparcie w ramach refundacji kosztów energii elektrycznej. Skierowany jest do osób niepełnosprawnych(bez względu na stopień i rodzaj niepełnosprawności) korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach domowego ośrodka leczenia tlenem lub ośrodka wentylacji domowej.
Wsparcie ze środków PFRON w ramach nowego zadania wyniesie 100 zł miesięcznie, a okres objęty refundacją kosztów opłaty za energie nie może być dłuższy niż 6 miesięcy i krótszy niż 3 miesiące.
Można zrefundować koszty poniesione od dnia 1 lipca 2024 roku.
Przykładowo:
1. Jeśli wniosek zostanie złożony w październiku 2024 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-wrzesień (3 miesiące – 300 zł),
2. Jeśli wniosek zostanie złożony w listopadzie 2024 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: lipiec-październik (4 miesiące – 400 zł),
3. Jeśli wniosek zostanie złożony w styczniu 2025 r. to może obejmować dodatek za miesiące: lipiec-grudzień (6 miesięcy – 600 zł)
4. Jeśli wniosek zostanie np. w marcu 2025 r., to może on obejmować dodatek za miesiące: wrzesień-luty (6 miesięcy – 600 zł).
Kto może złożyć wniosek? Kto jest wnioskodawcą?
1. We własnym imieniu – Wnioskodawca jest osobą pełnoletnią i posiada zdolność do czynności prawnych
2. W imieniu i na rzecz niepełnoletniej osoby z niepełnosprawnością – wnioskodawcą jest rodzic lub opiekun prawny tej osoby
3. W imieniu i na rzecz pełnoletniej osoby, która nie posiada zdolności do czynności prawnych – Wnioskodawcą jest opiekun prawny tej osoby
4. W imieniu i na rzecz osoby udzielającej pełnomocnictwa notarialnego.
Gdzie złożyć wniosek?
W Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW): https://sow.pfron.org.pl/
W systemie SOW można znaleźć różne formy pomocy przy wypełnieniu wniosku: pomoc kontekstową, bezpłatną infolinię, mobilnego asystenta, możliwość wykorzystywania wprowadzonych danych w przyszłości – w trakcie aplikowania o kolejne wsparcie itd.
W przypadku pytań dotyczących korzystania z systemu SOW, zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego:
• bezpłatna Infolinia dostępna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00 numer 800 889 777
lub
lub
• sow@pfron.org.pl
W przypadku problemu ze złożeniem wniosku w dedykowanym systemie SOW zachęcamy do wizyty w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Drezdenku, gdzie
pracownik pomoże Wnioskodawcy złożyć wniosek w formie elektronicznej oraz udzieli wszelkich wskazówek dotyczących wnioskowania we wskazanym obszarze.
W 2024 roku wnioski będą przyjmowane od dnia 28 października do dnia 30 listopada 2024 r.
Wniosek w formie papierowej można złożyć tylko w ściśle kreślonych przypadkach. Zgodnie z rozdziałem II ustęp 9 dokumentu pn. „Zasady dotyczące wyboru, dofinansowania i rozliczania wniosków o dofinansowanie w ramach modułu I i II programu „Aktywny Samorząd” Wnioski składa się w formie elektronicznej w SOW, tylko w przypadku wykluczenia cyfrowego wnioskodawcy – w formie papierowej.
Wymagane załączniki do wniosku:
1. Aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub w przypadku osób do 16 roku życia orzeczenie o niepełnosprawności
2. Obowiązek informacyjny (wg. wzoru określonego w załączniku nr 1 do wniosku) - wypełniony przez Wnioskodawcę oraz inne osoby posiadające zdolność do czynności prawnych, których dane osobowe zostały przekazane do Realizatora programu.
3. zaświadczenie o korzystaniu z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej (wg. wzoru określonego w załączniku nr 2 do wniosku)
4. Akt urodzenia dziecka - w przypadku wniosku dotyczącego niepełnoletniej osoby niepełnosprawnej.
5. Dokument stanowiący opiekę prawną nad podopiecznym – w przypadku wniosku dotyczącego osoby niepełnosprawnej, w imieniu której występuje opiekun prawny
Informacja dodatkowa – dokumenty dołączasz do wniosku w formie:
skanu – w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną w systemie SOW,
kopii – w przypadku składania wniosku tradycyjnie, z wyjątkiem oświadczeń, które załączasz w oryginale.
Ważne: jednostka udzielająca wsparcia ma możliwość wezwać cię do okazania oryginału dokumentu.
Pliki do pobrania
Metryczka
Wytworzono: | 2024-10-25 11:33 | przez: |
---|---|---|
Opublikowano: | 2024-10-25 11:33 | przez: pcpradm |
Zmodyfikowano: | 2024-10-25 11:20 | przez: pcpradm |
Podmiot udostępniający: | POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE | |
Odwiedziny: | 221 |
Rejestr zmian
- [2024-10-25 11:20:29]pcpradmdodanie